Over ons

KBA is gestart op 1 augustus 1991. Cees Kruijswijk stelde de naam samen uit de eerste letters van de achternaam, de term bedrijven en de dienst advisering. De primaire doelstelling is het geven adviezen en ondersteuning aan ondernemers in het Midden en Kleinbedrijf. Met name toegespitst op het gebied van logistiek en automatisering. Het logo benadrukt de gekozen naam.

Logo 1991

Tot 1994 werkt Cees voornamelijk alleen, maar vanaf dat jaar wordt KBA Automatisering uitgebreid met administratieve en technische medewerkers. Naast het leveren van advies en ondersteuning, worden de activiteiten uitgebreid met levering en reparatie van hardware, levering en installatie van software. Deze handelsactiviteiten komen tot uiting in aanpassing van de nieuwe naam “KBA Services and Trading”. Dit concept blijkt zeer succesvol in de zich zeer snel ontwikkelende branche.

Logo 1991

Al snel blijft het niet alleen bij adviezen geven. Onder het motto: “Met raad en daad” wordt door middel van fysieke ondersteuning ( lees consultancy) de op dat moment beschikbare mogelijkheden van automatisering op een zeer effectieve wijze toegepast. KBA slaagt er – als één van de eersten in Nederland – in, een filiaalbedrijf, met eigen- en franchisevestigingen door heel Nederland, te automatiseren op basis van barcode. Het hele traject, van ontvangst van goederen tot en met verkoop aan de kassa, wordt logistiek vastgelegd. De gecentraliseerde database op het hoofdkantoor bevat alle mogelijke en beschikbare informatie uit verschillende beschikbare interne- en externe bronnen. Elk product dat het logistieke traject doorloopt, heeft een eigen artikelnummer en barcode, waardoor zowel het gehele order- als wel het verkooptraject volledig gevolgd kan worden. Inventarisatie wordt door toepassing van deze unieke artikel eigenschappen eenvoudig en inzichtelijk. Er worden dus kosten en moeite bespaard.

Door de millenniumovergang in 2000 en voortschrijdende ontwikkelingen rond automatisering, zijn de activiteiten in 2001 vooral gericht op bedrijven in het MKB. De naam KBA Services and Trading wordt aangepast naar een meer ICT gerichte benaming. Het toenemende gebruik van e-mail maakt het mogelijk de naam met een @ (als grapje) weer te geven. De nieuwe naam en het daarbij horende nieuwe logo worden:
KBA @utomatisering.

Logo 2002

Nieuwe software en hardware toepassingen en oplossingen volgen elkaar in een zeer snel tempo op.
Uitbreiding van personeel en diensten, maakt het noodzakelijk de indeling van de door KBA gebruikte bedrijfsruimte aan te passen, naar de dan geldende maatstaven en uitbreidingen. Het modern ingerichte en functionele kantoor is basis voor de door KBA in-huis-ontwikkelde-software voor voorraadbeheer en facturatie. Het ontwikkelde pakket is zeer geschikt voor ondernemers aan de onderkant van het MKB.
Systeembeheer is een belangrijk onderdeel van de dagelijkse werkzaamheden van de medewerkers.
Er wordt een begin gemaakt met een eigen helpdesk voor support op afstand.

In 2004 wordt besloten de locatie op de Rendementsweg te Mijdrecht – mede onder druk van de ontwikkelingen op de markt, vliegtuigen die in het World Trade Centre vliegen, mislukkingen op de beurs met ICT-gerelateerde bedrijven – in te krimpen en op zoek te gaan naar een ander pand. Dat wordt gevonden aan de Groot Mijdrechtstraat te Mijdrecht.
Met een veel kleinere bezetting dan voor die tijd, worden klanten van KBA zo goed als het kan geholpen. Toch volgt al snel weer uitbreiding van personeelsbestand, omdat de vraag naar kennis van zaken en ondersteuning door KBA sneller gaat dan verwacht.

Logo 2009

In 2009 is de grap van de @ achterhaald en wordt de naam gewoon KBA automatisering. Dit komt tot uiting in het logo, waarbij KBA de overbruggende factor is tussen gebruiker en de ICT. Een filosofie die nog steeds verweven is in de dagelijkse werkzaamheden van KBA. Internetverbindingen op basis van glasvezel en ethernet, onderschrijven het verbindende karakter. Iedereen en alles wordt aan elkaar gekoppeld. Het werken op afstand begint een steeds belangrijker onderdeel te worden van het dagelijkse arbeidsproces.

Nu in 2018 blijven de medewerkers van KBA door certificering en training op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Hierdoor is de klant altijd verzekerd van een optimale ICT situatie binnen het bedrijf. KBA Automatisering biedt verschillende slimme en betaalbare toepassingen geschikt voor elk bedrijf, in welke branche dan ook. Verschillende klanten telefoneren middels een door KBA geïnstalleerde VoIP oplossing. Via Wi-Fi bellen met een App op de mobiele telefoon, behoort nu ook tot de mogelijkheden. KBA automatisering is veel meer geworden dan alleen een leverancier van verschillende merken hardware en software. Het is inmiddels een sterk groeiende onderneming, waarbij kwaliteit, betrouwbaarheid en affiniteit ( KBA) een steeds grotere rol innemen. De diverse mogelijkheden van automatisering en de daaraan gekoppelde werkgebieden, worden voortdurend uitgebreid. Met de Cloud als de alles verbindende factor.

Logo 2016

In 2016 vierde KBA automatisering haar 25-jarig bestaan.

Cees

Directeur

Netty

Administratie

Dion

Back-end Specialist

Dion kent de ins en outs van virtualisatie en pakt back-end problemen op.

Eddie

Systeembeheerder

Eddie zorgt voor de servers en is onze back-up specialist.

KBA Automatisering
Nijverheidsweg 16
3641 RR, Mijdrecht


Ma t/m Vr: 0800-1700

Volg ons op: